Didelė dalis pažinčių portalų su vartotojų privatumu tvarkosi tinkamai, tačiau, anot Kolorado Boulder‘s Leeds School of Business tiriamojo projekto, 21 iš 90 išanalizuotų portalų, tinkamai nepanaikino vartotojų įkeltų fotografijų vietovės informacijos.
Vartotojai vis dažniau įkelia fotografijas, nufotografuotas su vaizdo kameromis ir mobiliaisiais telefonais, kurie turi GPS sistemos įrenginius, o kai kurie portalai publikuoja fotografijas kartu su GPS koordinatėmis. Kai tokio pobūdžio informacijos portalo administracija nepanaikina, naudojantis laisvai prieinamą programine įranga galima nustatyti žmogaus gyvenamąją vietą, bei lankomiausias vietas.
Ši privatumo apsaugos spraga padaro moteriškos lyties vartotojas ypatingai pažeidžiamas ir prieinamas internetiniams „grobuonims“. Pažinčių portalų vartotojai dalinasi dideliu informacijos kiekiu, tačiau yra nelinkę lengvai atskleisti savo tikrojo vardo, tikslaus namų adreso tol, kol neužsimezgė artimesnis internetinis arba realusis ryšys. Didžiausi pažinčių portalai, tokie kaip Match.com ir PlentyofFish.com, vietovių metaduomenis, iš vartotojų fotografijų, panaikina. Tačiau 23 procentai iš 90 svetainių nesivargina ir palieka metaduomenų informaciją kartu su fotografijomis. Dvylika iš 21 svetainių yra valdomos vienos Kanadietiškos kompanijos, SuccessfulMatch.com.
„Mes esame laimingi, kad radome tokį didelį kiekį atsakingo elgesio pažinčių svetainių, tačiau internetiniams grobuonims užtenka ir vienos neatsakingos svetainės tam, kad elgtųsi neatsakingai. Faktas, kad mes radome daugiau negu 20 svetainių, kurios nesirūpina vartotojų privatumu, kelia didelį susirūpinimą. Individualiems vartotojams reikia patiems pasirūpinti savo privatumu, užtikrinant, kad jų nuotraukos neturi GPS koordinačių informacijos“, – teigė tyrėjai.
Metaduomenys yra informacijos rinkinys, kuris apibūdina ir suteikia informacijos apie kitus duomenis. Informaciją, kurią galima „ištraukti“ iš internetinių fotografijų: fotoaparato rūšis, fotografijos data, GPS koordinatės, kur fotografija buvo padaryta.
Pažinčių portalai turi galimybę apdoroti fotografijas ir panaikinti šiuos metaduomenis. Tyrėjai, norėdami ištirti pažinčių svetaines, sukūrė keletą fiktyvių anketų ir sukėlė įvairaus pobūdžio fotografijas: su GPS duomenimis ir be. Paaiškėjo, kad kiekvienas svetainėse užsiregistravęs narys, gali parsisiųsti šias fotografijas kartu su GPS koordinatėmis. Su svetainėmis, kurios nepanaikino GPS duomenų, tyrėjai susisiekė ir informavo apie privatumo problemas. „Akivaizdu, kad kai kurios kompanijos tiesiog nenutuokė apie šią problemą. Atsakomoji reakcija buvo skirtinga, kai kurios svetainės buvo dėkingos, kitos tiesiog nereagavo“, – nuogąstavo tyrėjai. Kompanija, kuri seka internetinių vartotojų elgesį, „Experian Hitwise“, užfiksavo daugiau negu 1100 svetainių siūlančių pažinčių paslaugas.
„Technologijos šiandieniniame gyvenime vaidina labai svarbų vaidmenį, todėl kompanijos turėtų atsakingiau elgtis su savo privačia informacija. Kompanijos sprendimai dėl informacijos konfidencialumo gali įtakoti bendrą kompanijos vertinimą“, – teigė tyrėjai.
Parengė: Martynas Vaičekauskas