Vienas dalykas yra išmokti nedidelį kiekį informacijos, tokios kaip telefono numeris ar naujas žodis,
tačiau visai kas kita priversti smegenis išsaugoti šią informaciją ir panaudoti iš “atminties saugyklos” reikalingu metu.
Naujame tyrime paskelbtame “Neuroscience” žurnale, mokslininkai iš Yorko ir Harvardo universitetų teigia: miegas gali padėti atlikti abu informacijos saugojimo darbus.
Ekonomikos ir socialinių tyrimų tarybos mokslininkų atliktame tyrime, savanoriai buvo mokomi naujų žodžių ir vėliau buvo patikrinami. Dalyviai miegojo laboratorijoje ir tuo pat metu buvo tiriamos jų smegenys elektroencefalograma (EEC). Ryte atliktas patikrinimas atskleidė, kad jie gali atsiminti daugiau žodžių nei iškart po mokymosi. Taip pat jie žodžius atpažino greičiau, parodydami, kad miegas įtvirtino naujus prisiminimus.
Į šį tyrimą nebuvo įtraukti savanoriai, kurie mokėsi ryte ir buvo tikrinami vakare, be miego. “Miego savanorių” smegenų bangų patikrinimas parodė, kad gilus miegas, skirtingai nei “lengvas”, trumpas miegas, padėjo įtvirtinti naujus prisiminimus.
Kai mokslininkai tyrė, ar nauji žodžiai sujungiami su esamomis žiniomis, jie atrado įvairių tipų aktyvumą miegančiose smegenyse. Miegas yra trumpas, tačiau sukelia intensyvų smegenų aktyvumą, kuris informaciją perkelia iš vienos smegenų dalies į kitą – “hippocampus” (giliai smegenyse) ir “neocortex” (smegenų paviršius).
Prisiminimai “hippocampus” dalyje, saugomi atskirai nuo visų prisiminimų, kai prisiminimai “neocortex” dalyje, saugomi kartu su visomis žiniomis. Savanoriai, kurie gavo daugiau miego, sėkmingiau sujungė naujus žodžius su visomis žiniomis, taip patvirtindami komunikaciją tarp “hippocampus” ir “neocortex” dalių miego metu.
Profesorius Gareth Gaskell, iš Yorko universiteto psichologijos katedros, pasakė: “Mes iš ankstesnių darbų manėme, kad miegas vaidina svarbų vaidmenį reorganizuodamas naujus prisiminimus, tačiau tai yra pirmas kartas kai mes matėme tai gyvai, kaip tai veikia ir supratome miego svarbą procesų aktyvume.”
Šie rezultatai pabrėžė miego svarbą ir smegenų procesus plečiant žodyną. Bet tie patys principai gali būti pritaikomi ir kitos mokymosi rūšyse.
Jakke Tamminen sakė: “Nauji prisiminimai tikrai naudingi kai juos gali sujungti su informacija kurią žinai. Įsivaizduokite šachmatų žaidimą, ir jums pasakė, kad pagrindinė ėjimų taisyklės dalis ką tik pakeista. Nauja informacija bus naudinga tik tuo atveju, jei galėsite pakeisti savo strategiją, kitų ėjimų išmanymą ir kaip atsakyti į priešininko ėjimus.”