Berlyno Universiteto tyrėjai savo sukurtu autonominiu automobiliu miesto gatvėmis per savaitgalį nuvažiavo 80 km. Automobilis yra valdomas kompiuterių, o už vairo sėdintys asmenys tik stebi automobilio elgseną.
Automobilis sukurtas ant standartinio Volkswagen Passat bazės. Elektroninės komandos tiesiogiai siunčiamos į akseleratoriaus pedalą, stabdžius ir vairą. Begalė automobilyje sumontuotų daviklių kompiuterį informuoja apie visus kitus eismo dalyvius. Automobilis sugeba išvengti kliūčių, keisti važiavimo greitį ir persirikiuoti į kitą juostą, jei tai yra būtina.
Automobilis, pavadintas „MadeInGermany“, yra pirmasis autonominis automobilis, galintis legaliai važinėti miesto gatvėmis ir greitkeliais. Naujasis automobilis buvo kurtas ketverius metus ir galiausiai užpatentuotas 2011-ųjų birželį. Nuo to laiko automobiliu per bandymus nuvažiuota jau daugiau nei 1000 km uždarose aikštelėse.
Bandymų metu už vairo visada turėjo sėdėti vairuotojas. Jei jis bent šiek tiek nuspausdavo stabdžių pedalą ar kitaip įsikišdavo į automobilio valdymą, kompiuterinė valdymo sistema išsijunkdavo. Sistema automobilio vietą gatvėje nustato naudodama GPS. Automobilyje sumontuoti lazeriai skanuoja erdvę 360° kampu aplink automobilį, taip nustatydami atstumą iki kliūčių. Besisukantis lazerinis matuoklis, sumontuotas ant automobilio stogo, papildomai skanuoja visą erdvę ir automobiliui sukuria aplinkos 3D vaizdą. Spalvotos kameros padeda automobiliui nustatyti šviesoforo spalvą, o kamera, esanti už galinio vaizdo veidrodėlio, nustato eismo juostos ribas.
Ateityje tikimasi tokius automobilius nuomoti ar naudoti kaip taksi. Jei taip nutiktų, Berlyne liktų vos 10% dabartinių automobilių, o likusią dalį sudarytų viešasis transportas ir autonominiai automobiliai.
„MadeInGermany“ bandymai bus tęsiami ir ateinančiais mėnesiais. Naujausias kūrėjų tikslas – automobiliu sklandžiai nuvažiuoti iš vieno Europos miesto į kitą.