Mokslininkai nustatė, kad fenomenas, vulgariai apibūdinamas fraze „Negražių moterų nebūna, būna tik per mažai degtinės“ iš tikrųjų labiau veikia moteris, o ne vyrus.
Londono Roehamptono universiteto (D. Britanija) tyrėjai išsiaiškino, kodėl po kelių alkoholinių gėrimų gurkšnių priešingos lyties atstovai mums atrodo patrauklesni, ir nustatė, kad moterų sprendimus alkoholis įtakoja labiausiai, skelbia „Dailymail.co.uk“. Universiteto mokslininkų atlikto tyrimo metu daugiau nei 100 vyrų ir moterų buvo paprašyti iš nuotraukų įvertinti priešingos lyties atstovų išvaizdą.
Dalis tiriamųjų testą atliko gurkšnodami degtinę su toniku, o kitiems buvo pasiūlytas panašaus skonio nealkoholinis gėrimas. Vieno testo metu buvo prašoma įsižiūrėti į nuotraukas ir pasakyti, ar žmonių veidai jose yra simetriški, ar ne.
Mokslininkai seniai žino, kad simetrija yra susijusi su patrauklumu, nes simetriškas veidas laikomas gerų genų ir geros sveikatos požymiu, sakoma pranešime. Paaiškėjo, kad tie vyrai ir moterys, kurie tyrimo metu vartojo alkoholinį gėrimą, sunkiau nei kita tiriamųjų grupė gebėjo nustatyti, ar nuotraukose matomi veidai yra simetriški, ar ne. Pasak vieno iš šio tyrimo autorių Lewiso Halsey, išgėrę žmonės ne taip gerai pajėgia nustatyti, ar kito žmogaus veidas yra simetriškas, dažnai jie asimetriškus bruožus palaiko simetriškais. Ypač blogai su šia užduotimi susidorojo moterys: daugeliui alkoholinio gėrimo ragavusių eksperimento dalyvių asimetriški veido bruožai buvo panašūs į simetriškus.
Pasak L. Halsey, tyrimas atskleidė, kad žmonių gebėjimas pastebėti simetriškus bruožus gali paaiškinti vadinamąjį „alaus akinių“ fenomeną, kai įkaušus priešingos lyties atstovai atrodo patrauklesni. O tai, mokslininkų teigimu, susiję su toli siekiančiomis pasekmėmis: daugybė žmonių prisipažįsta susipažinę su savo partnerių, kai buvo įkaušę. Kol kas negalima atsakyti į klausimą, kaip tai galėjo atsiliepti jų tarpusavio santykių ar santuokos trukmei ar kaip tai galėjo pakeisti jų santykių pobūdį, teigia tyrėjai.
Nors psichologai alkoholio poveikį sprendimams apie kitų žmonių patrauklumą nagrinėja jau seniai, vis dėlto ne visi tyrimų rezultatai patvirtina „alaus akinių“ fenomeną. Pavyzdžiui, Leičesterio universiteto psichologai buvo priėję išvadą, kad išgėrusiems vyrams moterys visai neatrodo patrauklesnės, taigi, manoma, kad „alaus akinių“ efektas anaiptol nėra „automatinis“.
Naujausio tyrimo duomenys paskelbti žurnale „Addictions“, sakoma pranešime.