Prasidėjusios „Formulės-1“ varžybos kaitina gerbėjų aistras. Šio sezono pradžia žada dar daugiau įdomių akimirkų: „Red Bull“ komandai kol kas sekasi ne taip gerai, kaip praėjusiais metais. „Ferrari“ komanda net nepanaši į save. Mums nuo to tik įdomiau, tačiau ar kada nors susimąstėte, kiek žmonių dirba dėl vieno lenktynininko? Dar įdomiau: kiek šiam tikslui yra pasitelkiama technologijų? Šiame straipsnyje sužinosite bent dalį to, kaip prie pergalių prisideda „debesų“ technologijos.
Šiais metais mūsų laukia dvidešimt „Formulės-1“ etapų, vyksiančių keliuose žemynuose. Į kiekvieną jų atvyksta darbuotojai, kurie naudojasi nešiojamaisiais kompiuteriais, o prie pagrindinių įmonės serverių jungiasi nuotoliniu būdu. Žinant, kad šiame sporte šnipinėjimas nėra retas svečias – duomenų saugumas yra itin svarbus. Be to, komandų darbuotojai gauna didelius srautus duomenų iš bolidų, kurie turi būti saugiai perduodami ne tik iš trasos į garažus, bet ir į pagrindines būstines. Tad kaip šį klausimą sprendžia šių prestižinių lenktynių komandos?
Štai „Williams“ komandai IaaS (angl. Infrastructure as a Service) paslaugos suteikia galimybes personalui naudotis tuo pačiu tinklu visuose varžybų etapuose. Komanda teigia, kad greitą duomenų perdavimą bei saugumą užtikrina „AT&T“ kompanijos „debesų“ paslaugos.
Bolide sumontuoti šimtai jutiklių greitai perduoda duomenis saugiu būdu komandai, kuri gali laiku priimti tinkamus ir būtinus sprendimus. Pavyzdžiui, „Williams“ komanda po penktadienio treniruočių Ispanijos etape (ankstesnio sezono metu) per šiuos jutiklius gavo informaciją, kad sugedo amortizatoriai. Mechanikai dirbo visą naktį ir tai padėjo komandai sutaupyti dvi savaites laiko. Tiek, kiek būtų prireikę norint juos nusiųsti į pagrindinę būstinę, ten suremontuoti ir parsisiųsti amortizatorius atgal. Tada komandos vadovas dar kartą patvirtino, kad „debesų“ technologijos sutaupo ne tik laiko, tačiau ir pinigų. Be to, komanda, kurios pagrindinis tikslas gaminti greičiausią bolidą, nesiekia būti IT kompanija, tad daugelį šių paslaugų jai teikia patikimi partneriai.
Kanados didžiojo prizo lenktynės, vykstančios „Circuit Gilles Villenueve“ trasoje, kuri garsėja „čempionų siena“ yra itin reiklios stabdžiams. Ilgos tiesiosios, po kurių laukia posūkiai, priverčia pilotus smarkiai ir greitai stabdyti. Tai tik viena iš priežasčių, kodėl itin svarbu perduoti bolido, neretai lekiančio didesniu nei 300 km/h greičiu, duomenis lenktynių inžinieriams. Pastarieji, stebėdami gaunamus duomenis, gali patarti lenktynininkams kaip elgtis: pavyzdžiui, tausoti stabdžius ar nestabdyti pernelyg stipriai, kad stabdžiai neperkaistų.
Be to, tokių duomenų pagalba vienos komandos lenktynininkai gali palyginti savo pasiektą laiką su komandos draugo rezultatu. Tai ypač svarbu, nes kiekvienas pilotas gali matyti kurią trasos dalį įveikia greičiau, o kurioje dar gali pasiekti geresnį rezultatą.
O jūs ar domitės šiomis lenktynėmis? Galbūt žinote apie daugiau technologijų, kurios yra naudojamos? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose.