Elektromobiliai, reklamuojami kaip transporto priemonė, kuri neteršia aplinkos.
Tačiau, ekspertų teigimu, jie yra ne mažiau kenksmingi nei dyzelinu varomi automobiliai.
Specialistai tvirtina, kad gaminant elektromobilius šiltnamio efektą sukeliančių dujų anglies dvideginio į aplinką išskiriama panašiai tiek pat, kiek jų išskiria ir dyzeliniai automobiliai. Skirtumas tik tas, kad anglies dvideginio į aplinką išmes ne elektromobilio išmetamasis vamzdis, o elektrinės, gaminančios jiems skirtą energiją.
Tokie teiginiai pasigirdo iškart po to, kai pirmasis visiškai elektra varomas automobilis Europoje „Mitsubishi i-MiEV“ sėkmingai įveikė visus saugos bandymus ir jo saugumas buvo įvertintas keturiomis žvaigždutėmis iš penkių galimų.
Vis dažniau pasigirsta specialistų nuomonių, kad įprastiniai benzinu ir dyzelinu varomi naujausi automobiliai, į aplinką išmeta mažiau teršalų, nes jų kūrėjai jau ne vienerius metus stengiasi, jog jų kūriniai kuo įmanoma mažiau kenktų aplinkai.
Didžiojoje Britanijoje buvo atlikti bandymai. Elektra varomas, 21 tūkstantį svarų kainuosiantis „Smart Fortwo“ į aplinką išmeta 84 gramus anglies dvideginio vienam nuvažiuotam kilometrui.
O štai 9540 svarų kainuojantis toks pats dyzelinis modelis kilometrui išmeta 103 gramus anglies dvideginio.
„Nissan Leaf“ elektra varomas mažylis, kainuojantis 23990 svarų, anglies dvideginio išmeta 81 g/km, o panašus „Volkswagen 1.6 TDI“ su dyzeliniu varikliu – 108 g/km.
Naujasis „Mitsubishi i-MiEV“, kainuosiantis 24 tūkstančius svarų, išmes 68 g/km, o jo klasės “Suzuki Splash” su 1,3 litro dyzeliniu varikliu ir kainuojantis 10410 svarų – 131 g/km.
Skaičiavimai atskleidžia, kad elektromobiliai taip pat teršia aplinką: specialistai teigia, kad papildomi anglies dioksido kiekiai į aplinką išmetami elektros energijos, skirtos automobilių gamybai, procese.
Tačiau štai ką rašo „Which? Car“ redaktorius Ričardas Hedlendas (Richard Headland): „Mes džiaugiamės automobilių gamintojų pastangomis sukurti ekologiškas transporto priemones. Didžiojoje Britanijoje vis daugiau elektros energijos yra pagaminama iš atsinaujinančių energijos šaltinių, todėl manau, kad labai greitai pajusime taršos mažėjimą.“
R. Hedlendas pabrėžia, kad elektromobiliai vis dar yra per brangūs. Jų įsigijimą subsidijuoja valstybės, tačiau specialistas tvirtina, kad tokį automobilį įsigyti pasiryžę vartotojai, už transporto priemonę vis viena permoka bent dvigubai.