Google apie jus žino viską. Žino kokios informacijos ieškojote naudodamiesi jų paieškos varikliu, su kuo dažniausiai susirašinėjate per Gmail, o jeigu naudojatės Google kalendoriumi, tai žino ir ką jūs veiksite šiandien. Ši informacija, ilgą laiką laikyta individualiuose serveriuose, dabar bus išdalinta tarp skirtingų Google produktų ir paslaugų. Google privatumo politikos pasikeitimai buvo įtvirtinti praeitą savaitę, kai kompanija pranešė apie savo 60-ties paslaugų politikos pasikeitimus. Paieškos gigantas performulavo visas taisykles į vieną informacijos valdymo taisyklių rinkinį. Tai reiškia, kad Google leis YouTube (kuri priklauso Google) prieiti prie visos vartotojų informacijos, surinktos iš: Gmail, Google kalendoriaus bei paieškos varikliuko. Taigi, jei jūs naršysite YouTube, šis tinklapis gali jums rekomenduoti peržiūrėti mokomąjį video apie taisyklingą svogūno pjaustymą, vien dėl to, kad jūs neseniai su draugu susirašinėjote apie kulinarinius ypatumus bei maisto gaminimą. Daugumai interneto vartotojų, ši informacija sukėlė šoką. Google į susirūpinimus atsakė savo internetiniame dienoraštyje teigdama, kad kompanijos siekis yra viską supaprastinti ir, kad apie šiuos pasikeitimus jie praneša iš anksto.
Dėka šios politikos, įvairios įmonės apie savo klientus žinos daugiau ir tikriausiai atras naujų būdų kaip pasinaudoti turimos informacijos gausa. Socialinio interneto išpopuliarėjimas leidžia tinklapiams lengviau prieiti prie savo vartotojų. Mažmeninės prekybos svetainės, remiantis vartotojo ankstesnių pirkimų kitose parduotuvėse istorija (kurią galės gauti iš paieškos varikliuko), galės kiekvienam lankytojui pritaikyti unikalų pradinį puslapį. Kai kurie šias naujienas priima su baime, tačiau kitiems tai didelė galimybė atverianti naujas verslo galimybes. Tai, be abejonės, leis Google suteikti tikslingesnes ir pelningesnes reklamines paslaugas. Įsivaizduokite, jeigu norėsite apsipirkti Amazon.com, kiekvieną kartą ten sugrįžus reklama jums rekomenduos pirkti prekes, kurias neseniai pirkote kitose svetainėse. Galbūt švenčių laikotarpiu tai yra naudinga, tačiau sausio mėnesį tai pradeda erzinti.
Jau dabar aišku, kad tokios kompanijos kaip Facebook ir Google, informacijai apie vartotojų pirkimo ir naršymo internete įpročius, turi milžinišką apetitą. Ir tikriausiai, tai niekada nepasikeis. Taigi, kad išvengtų didelio vartotojo nepasitenkinimo jie turėjo sugalvoti išmanų būdą, kaip tinkamai kaupti ir kontroliuoti visą turimą informaciją. Google privatumo politikos pertvarkymas viską gerokai supaprastino, bet kartu ir suteikė šiai kompanijai daugiau galios disponuojant vartotojų informacija. Vienas iš įdomesnių faktų yra tas, kad Google jau ilgai spėliojo vartotojų amžių pagal tai kokiose svetainėse jie lankosi. Tikslas – pateikti geresnes paslaugas svetainėms, kurios naudojasi Google ad paslaugomis. Informacija apie vartotojo amžių ir pomėgius padeda pritaikyti tinkamas tavo skoniui reklamas. Visa informacija apie vartotojo lankytinas svetaines yra saugoma kompiuteryje, slapukuose (angl. cookie), tai laikina internetinė rinkmena, kiekviename kompiuteryje ir naršyklėje ji yra skirtinga. Google vartotojai šią funkciją gali bet kada ištrinti, nuėję į nustatymus ir paspaudę „išvalyti“ (angl. Opt out). Tačiau tokiu atveju vartotojai turės tenkintis žemos kokybės ir visiškai neaktualia reklama.
Kaip paslėpti savo internetinius pėdsakus?
Keletas įrankių esančių Google leis jums kontroliuoti, kokią informaciją norite rodyti paieškų milžinui. Šiuos nustatymus rasite adresu google.com/privacy ir paspaudę „Privatumo įrankiai“ (angl. Privacy tools). Pateiksime keletą patarimų:
*Google prietaisų skydelį rasite privatumo įrankių skiltyje, tai yra geriausia vieta pamatyti, ką Google seka ir kokias funkcijas galite išjungti.
* Išjunkite savo paieškų istoriją: Kai tik jūs prisijungiate Google susieja jūsų paieškos istoriją su jūsų Google sąsaja (angl. Google account).
* Inkognito rėžimas: Naujausios naršyklės, įskaitant Google Chrome, gali įjungti privataus naršymo sesiją, kurios metu informacija nėra įrašinėjama.
* Kai naudojatės Google Chat, pasirinkite, kad pokalbio neįrašinėtų, tokiu būdu viskas ką pasakysite liks tiktai jums.
Šaltinis: Mark W. Smith straipsnis išspausdintas „Detroit Free Press“ leidinyje
Parengė: Martynas Vaičekauskas