Keliavimas oro linijomis daugeliui jau tapo rutina, mes dažnai vis dar neįvertiname šio technologinio stebuklo, tačiau kad ir kaip būtų gaila – kasmet milijonus keleivių skraidinantys lėktuvai reikalauja didelio kiekio kuro bei skleidžia ganėtinai didelį variklių garsą.
Tai padeda suprasti, kodėl kompanijos užsiimančios lėktuvų variklių gamyba, dažnai sutinkamos Scott Morris‘o, aeronautikos bei mechaninės inžinerijos profesoriaus, laboratorijoje, Notre Dame universitete. Morris vykdo lėktuvų turbinų bei garso izoliacijos tyrimus srovių fizikos ir valdymo institute, esančiame Notre Dame Hessert laboratorijoje, skirtoje aeronautikos tyrimams.
Morris ir jo tyrimų asistentas profesorius Joshua Cameron sukūrė turbo-mašinų laboratoriją, kurios veikla yra sutelkta į kuro turbinų varomosios jėgos bei elektros sistemos tobulinimą. Laboratorijoje yra du ašiniai kompresoriai bei didelio greičio tyrimų turbina. Šie įrenginiai suteikia galimybę rengti eksperimentus, kurių pagalba gaunama išsami informacija apie skrydį įvairiomis sąlygomis. Ši laboratorija taip pat stengiasi tobulinti aero-akustiką. Ši sritis apima visą skysčių mechaniką, garso izoliaciją, skysčių vibraciją bei sąveiką. Eksperimentai vykdomi šioje srityje skirti lėktuvo, jo turbinų keliamo garso bei vibracijos problemoms spręsti.
Turbinų gamintojai bei kariuomenė aktyvai domisi galingesnių ir tylesnių variklių gamyba, o profesoriaus Morris‘o laboratorija suteikia jiems galimybę apžvelgti tyrimus, turbinas, jų darbą. Tai valstybei leidžia sutaupyti milijonus dolerių. Su dabartine 20-ies žmonių komanda, tyrimų laboratorija sparčiai žengia į priekį, eksperimentų yra numatyta net iki 2014-ųjų metų. Eksperimentai vykdomi Morris‘o laboratorijoje veda prie naujų atradimų, kurie sumažins oro linijų kuro sąnaudas bei poveikį aplinkai.