Tyrimas atskleidžia kaip mes mokomės iš savo varžovų

2011-07-07

Žmonėms ir gyvūnams mokymasis iš varžovų yra kritiškai svarbus. Tyrime naudoti neuronų aktyvumo smegenyse vaizdai

norint nustatyti kaip žmonės ir gyvūnai mokosi iš pergalių ir nesėkmių.

Bristolio universiteto komanda vadovaujama docento Paul Howard-Jones nuskenavo žaidėjų smegenis, kurie kovojo prieš dirbtinį priešininką kompiuteriniame žaidime.

Žaidime, kiekvienas žaidėjas paeiliui su kompiuteriu turėjo pasirinkti vieną iš keturių dėžių, kurios imituodavo didėjimą arba mažėjimą natūralių maisto šaltinių.

Žaidėjų smegenyse, kurie išmoko savo sėkmingus pasirinkimus, tačiau jų priešininkams visiškai nepavyko, pastebėtas padidėjęs nervų sistemos aktyvumas. Šį papildomą smegenų aktyvumą paskatino nenumatyti varžovų pralaimėjimai. Tokios nesėkmės žaidėjų smegenyse stimuliuoja atlygio ir mokymosi signalus. Tai rodo, kad mes naudojamės priešininkų nesėkmėmis, mokydamiesi slopinti veiksmus lydinčius į jas.

Keista tai, kad kai žaidėjai stebėdavo priešininkų ėjimus, jų smegenų aktyvumas buvo toks pat kaip ir jiems patiems renkantis ėjimus. Tokie “neuronų veiklos atspindžiai” atsiranda, kai mes stebime kitų žmonių veiksmus, tačiau čia žaidėjai žinojo, kad varžovas yra tik kompiuteris. Anksčiau buvo manyta, kad veidrodinė neuronų sistema palaiko nesąmoningą minčių skaitymą, kuris padeda mums (įvertinti kitų ėjimus).

Howard-Jones pridūrė: “Mes buvome nustebinti pamatę padidėjusį neuronų sistemos aktyvumą sukeltą kompiuterio. Jei žmogus gali reaguoti į kompiuterį kaip į mastantį objektą, tai turbūt geros žinios norintiems naudoti kompiuterius kaip mokytojus.”

1 žvaigždutė2 žvaigždutės3 žvaigždutės4 žvaigždutės5 žvaigždutės (No Ratings Yet)
Loading...